Onze werkwijze

1. Vrijblijvend kennismakingsgesprek

Overweegt u om een woning in Spanje te kopen of te bouwen? Alvorens serieus te worden heeft u
vast en zeker talloze vragen die u vooraf beantwoord wilt zien. Dit kan! En ook nog eens geheel
vrijblijvend. Neem contact met ons op per mail of telefoon, en wij leggen u graag alles uit. Het doel van
dit gesprek is zowel het inventariseren van de woonwensen, als een eerste kennismaking waarbij je
elkaar in de ogen kunt aankijken. Daarna kunt u zelf bepalen of u uw zoektocht naar uw droomwoning
samen met ons wilt starten. PrimaVillas behartigt ten allen tijde de belangen van u als
woningkoper, een verkoopmakelaar doet dit van de verkopende partij.

2. Locatie & huizen selectie

Indien u ervoor heeft gekozen om de zoektocht met ons te gaan starten zullen wij samen beginnen met het oriënteren en verkennen van de omgeving. Volgens ons is de locatie en omgeving de meest beslissende factor bij de aankoop van een woning. Wij plannen
daarom graag de eerste dag (of meerdere) vrij om te omgeving te verkennen alvorens wij de eventuele woningen gaan bezichtigen. Pas wanneer u een klik heeft met de desbetreffende omgeving, zullen wij samen met u en de verkoopmakelaar de geselecteerde huizen bezichtigen.
Indien u de omgeving reeds al goed kent dan slaan we deze stap over.
Op basis van uw wensen- en eisenpakket zullen wij een selectie maken. Denk hierbij aan budget, ligging, uitzicht, gewenste omgeving, grootte, aantal kamers, etc. We kunnen met elke willekeurige verkoopmakelaar samenwerken, waardoor we dus toegang hebben tot het gehele aanbod in de omgeving. Om objectief te kunnen zijn hebben wij geen eigen woningen. Zodoende blijven wij onafhankelijk en voorkomen we belangenverstrengelingen.

3. Keuze gemaakt? De onderhandeling kan starten. 

Wanneer u een weloverwogen keuze heeft gemaakt zullen wij in samenspraak met u de
onderhandeling gaan starten. Wij als aankoopmakelaar doen de onderhandeling altijd namens u, een
verkoopmakelaar doet dit namens de verkoper van de woning. Hierdoor zullen wij altijd
gebaat zijn bij een zo scherp mogelijke onderhandeling en koopt u voor de laagst mogelijke prijs.
Wanneer u het met de verkoper over de prijs eens bent geworden, dan zal de woning middels een
reserveringscontract uit de verkoop gehaald worden. Hierbij wordt er meestal een gemiddeld bedrag
van € 5.000 / € 6.000 aanbetaald.

4. De onroerend goed controle & overdracht

Binnen 2-4 weken zal door onze advocaat het 10% contract worden opgemaakt en de woning wordt
in de tussentijd gecontroleerd op onderstaande zaken. Zo zorgen we ervoor dat u de gekozen woning
volledig zorgeloos en zonder financieel risico aankoopt.

  • Eigendomsregister (Registro de la Propiedad)
  • Woonvergunning (Licencia Primer Ocupación)
  • Bouwverordening
  • Openstaande rekeningen bij de Nutsbedrijven
  • Openstaande Gemeentelijke belastingen
  • Energielabel (Certificado de Eficiencia Energética).
  • Bouwkundig onderzoek (optioneel)
  • Taxatie van de woning
  • Juridische check van de koopakte

Wanneer alles in orde is, wordt er een overdrachtsdatum bepaald en kan de laatste betaling worden voldaan waarna de sleutels overhandigd zullen worden.

5. Wij bieden u ook service na de aankoop 

Ook nadat u de sleutel van uw woning heeft ontvangen kunnen wij u ontzorgen. We hebben vele
mensen binnen ons netwerk die hiermee kunnen helpen, denk hierbij bijvoorbeeld aan:

  • Een hosting service als u ervoor kiest om uw woning te verhuren.
  • Een poolman die uw zwembad komt controleren en onderhouden.
  • Een tuinman die volgens afspraak uw tuin komt doen.
  • Een klusjesman, schilder, bouwer of een architect.

Neem nu contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.